Satu Khilafah Syariah Didahulukan, Mardhatillah diutamakan we gain, share and spread the da`wah

PERSATUAN PELAJAR ISLAM SMK TEBOBON KOTA KINABALU

anda pengunjung ke

Web Page Counter


Followers

Friday, November 19, 2010

Sambutan HARI RAYA KORBAN SMK TOBOBON




Asalamuallaikum..

Bicara semanis kurma permbuka madah..

madah di hias syukur kehadratnya..

Bangunannya tersergam indah..

Memanah hati setiap yang memandang..

Persaudaraan terjalin ukhuwah Fillah..

Bersama berganding bahu memacu kecemerlangan gemilang..

Semarak Tebobon Terlakar sudah..

Kian Mencipta sejarah Terulung..



Setinggi kesyukuran ana panjatkan Kehadrat Allah,kerna dengan izinnya pada
18.11.2010 dengan jayannya Sambutan Hari Raya Aidil Adha yang julung-julung kalinya telah diadakan dengan kerjasama Saf PANATIA AGAMA ISLAM,PERPIS,Dan Geng Guru-Guru Cemerlang Smk Tobobon.Program yang Pertama Kali diadakan setelah selama 5 tahun ana berada di sekolah ini,mengamit seribu kenangan terindah.Program iini bukan sahaja memberi peluang pada semua warga Smk Tobobon untuk menghayati maksud di sebalik hari raya korban malah sangat2 tidak dapat dinafikan lagi ianya juga merapatkan hubungan antara GURU&PELAJAR,PENTAKBIR SEKOLAH&GURU,PELAJAR&PELAJAR.
Setinggi-tinggi ucapan tahniah juga ana ucapkan kepada barisan pendidik-pendidik Smk Tobobon kerna semakin hari semakin banyak perubahan POSITIF yang berlaku.Beberapa hari sebelum program ini,telah diadakan HARI ANUGERAH KOKURIKULUM SMK TOBOBON buat kali yang Pertama juga.Tahniah pada SAF PIMPINAN PERPIS yg majoriti mendapat anugerah antaranya ialah:
Adik Fauzan Dahlan,
Adik Mastura,
Adik Ezzati Bustam,
Adik Nilmawati
Irawan Ridduan,
Nur Suhaila
Adik Arafat
&
Muhammad Aiman

Sangat wajarlah ana sebagai warga smk tobobon untk merasa bangga di atas perubahan ini,Kerna bagi ana sendiri bukan mudah untuk membawa perubahan pada sesuatu perkara..mungkin andai di perkatakn memang mudah tapi untuk melakukannya memerlukan pengorbanan yang cukup besar.Nak tahu siapa nahkoda yang mengemudi KAPAL SMK TOBOBON?nahkoda yang di tugaskan ialah Mr Loh Koh Cheang.Ana sangat respect dengan nahkoda ini..Walaupun pun bukan beragama islam,tapi beliau tidak pernah menghalang apa-apa pun program Islam di sekolah dan menghormati perasaan penganut agama lain,malahan semangat yang beliau curahkan pada kami..Tahniah Mr Loh!!


(cikgu shaharudin yang bersiap sedia nak potong kamBink)

Suasana Sambutan hari raya korban sangat2 meriah,peluang pertama kali dapat beraya dengan semua warga smk tobobon telatah guru-guru memasak bersama pelajar sangat memeriahkan suasana terpancar wajah kegembiraan di setiap warga smk tobobon bahkan Acara m`yembelih mangsa Korban memberi serba sedikit pengalaman kepada pelajar&guru2.



Sungguh kemeriahan program tidak dapat ana gambarkan melalui kata-kata..akhirnya ana membiarkan gambar untuk berbicara..


(Suasana sebelum memasak sesi potong memotong)




(Pelajar yang fokus mengali lubang Kubur hihi)



(Sesi potong memotong)



( Pimpinan Perpis yang berposing di belakang tabir)



(Cikgu Ramzamzan yang hari2 tawaf sekolah hari ni kerja tembak kambing guna air)





(Barisan guru laki2 dan pelajar yang di tugaskan kejar kerbau hihihi)




(Wira-wirawati smk tobobon yang kusyuk bertakbir bersama-sama)




(Eh!pak cik guard la..hari ni keja part time ikat kerbau)




(Eh!Mr Faiz tengah fikir Formula Add maths tuk kira berapa KG daging korban nak bagi pelajaR,haha)




(Ini dia!Ustazah azimah..pembaca berita Perpis..hehe jgn marahnya ustazah)



(Ni Ckgu Zainudin PK HEM sekolah..Cikgu paling Profesional!tengok tu busy sntiasa On Call hihi)



(Ni pula org2 kuat perpis&Tok Guard pelajar smk tobobon)


(Ni sesi buat sarapan pagi,air tangan guru2 nama resepi Roti kaya@daging korban haha)


(Hah!!ni dia cikgu paling sportink..ckgu shaharudin tgh mencuba memotong dagin manusia hhaha..Bismillah dulu ye cikgu..)





(Inilah dia UMMI PERPIS,fuh dengan senyuman ayu lagi ustazah haflah buat keja taw nak kena ambik gambarkan hehe)



(Ni pula barisan pelajar2 yg turun padang memasak bersama guru2.. peace dulu..)





(Hah!!Ni pula drunk azrin yang tengah nyanyi lagu rock,hihi xlae drunk Tok Arin,Tok Nald,Tok Meer,pakcik Fauzan tgh mengetuai takbir raya lae..)



(Genk Tobobon tgh kerjakan kaki kerbau)


(Husaini pun menyibuk juga ye..keluar tu soalan dalam spm,mcm nak potong
daging!!)

(itu dia..macam pasar ikan pun ada..Cikgu datu tgh bagi motivasi pada pemotong2 daging haha)



(Haha macam pasar daging Korban )



(antara masakan yang di jamukan)


(Pimpinan perpis yang turut menyumbangkan tenaga Eh!sat tunjuk apa tu marah alfirah ek)





(Gembiranya Cikgu Harris tu ye..sangat kelihatan giginya dari jauh)


(Wah dapat makan Free!!)


(Adik nak daging kerbau ka atau daging manusia?haha)


(Makan Tym!!)


(Uhh!!pelan2 ye cikgu)


(T.Lily!!kesian t`lily ni sarat mengandung tapi still turun padang cayalah teachr!..)


(Gelagat guru2 macho smk tobobon)


(Dengan penuh semangat ustazah solehah berteriak mari2 ambil daging!! hihi)


Huhhuhu,sayu rasanya bila teringat sejenak bahawa tahun ini merupakan tahun terakhir berada Di smk Tobobon,Tempat di mana ana di tarbiyah memperjuangkan Islam..Tempat dimana kami Remaja2 Islam Smk Tobobon Menabur jasa&tenaga.Moga sahaja kenangan-kenangan terindah Di SMK TOBOBON ini dengan izinnya Allah Tidak luput di ingatan.Doa ana moga Pendidik-pendidik WIRA&WIRAWATI SMK TOBOBON Terus berjuang demi melahirkan generasi yang Cemerlang di dunia mahupun diakhirat.

Post by : Muhammad Aiman bin Osman
Copy from : Sis Suhaila Lani

Daripada ana sendiri(Muhammad Aiman) suka sekali untuk mengucapkan setinggi-setinggi syukur pada ilahi kerana ana telah menemukan ukhuwah di SMK Tobobon. Walaupun ana hanya berada di sekolah ini selama 2 tahun tetapi ukhuwah yang terjalin antara ana dan para sahabat amat kuat, seperti ana katakan di blog ana tajuk 'Ukhwah Fillah' , ukhwah itu indahnya mengalahkan cinta sepasang kekasih yang sedang hangat bercinta dan yang paling penting ukhwah itu bersandarkan lillahi taala...
Di kesempatan ini, ana mengucapkan Selamat Hari Raya Aildil ad'ah pada anda-anda sekalian... Best betul tadi menolong merebahkan lembu, melapah kulit lembu, memotong daging lembu, menghancurkan tulang-tulang untuk sup, tolong memasak dan meramah mesra bersama guru-guru buat sekelian kalinya...Sebak juga di hati ini ketika menulis coretan ini dan al-maklumlah kemungkinan tahun ini tahun terakhir ana di institusi ini...Sue, insyaAllah jumpa di UIAM...Doakan kecemerlangan kami ya!

SubhanakAllahumma wabihamdik, ashaduallah ila a illa anta, astaghfiruka wa atubu ilaik.

No comments:

Post a Comment

 
  • Menghimpun hati-hati para da’ie dalam cinta-Nya
    berjumpa karena taat kepada-Nya
    Melebur satu dalam dakwah ke jalan Allah
    saling berjanji untuk menolong syariat-Nya

    Santapan Rohani Jiwa Hamba

    الحر من راع وداد لحظة وانتمى لمن افاده لفظة



    Orang yang merdeka ialah sesiapa yang memelihara kasih sayang walaupun kasih sayang itu hanya sedetik dan dia menghormati orang yang memberi nasihat yang berguna kepadanya walaupun hanya satu patah perkataan”



    _Imam syafie_







    Ketahuilah...

    Perjuangan menuntut pengorbanan..
    pemimpin bukan tercipta tapi DICIPTA

    Pengorbanan memerlukan ketabahan,
    Ketabahan memerlukan keyakinan,
    & keyakinan itulah yang membuahkan KEJAYAAN...

    "Kamu harus banyak bersujud. Tidaklah kamu bersujud kepada Allah s.w.t. sekali, kecuali dengannya Allah akan meninggikan darjatmu dan menghapuskan satu kesalahanmu" (Hadis Riwayat Muslim)





  • Basyirah03 dan ISGROD01

    Basyirah03 dan ISGROD01

    Mujahid PERPIS

    Mujahid PERPIS

    Basyirah 02_PERPIS Dan Pengasas PERPIS

    Basyirah 02_PERPIS Dan Pengasas PERPIS

    Mujahid Dan Mujahidah PERPIS 2008

    Mujahid Dan Mujahidah PERPIS 2008

    saat terakhir bersamanya

    saat terakhir bersamanya
  • Open Your Eyes..

  • FOTO ALBUM